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GeaSaga(ギアサガ)

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「チルナの土地への旅が待っています!」

 "Your journey into the land of Cirhena awaits!"
「チルナの土地への旅が待っています!」


"The sun was just rising when you and the members
of your party arrived to the town of Rhein.
You all have heard rumors about the problems
the kingdom was facing; heartless bandits
assaulting travelers on the roads, terrible
monsters ravaging villages and even the
God Patriarch, Radaos, going missing from
the Heavenly Peak...! But... Rhein, still,
seemed to be bustling with much activity.

Turning your head, you glanced at your
companions, knowing the great adventure
you were all longing for was about to begin...!"

GeaSaga is a somewhat traditional role-playing game
with some japanese and western influences. It shares
the same setting as Heroic Tale and Flesh, my previous
projects, but it focuses a bit more on worldbuilding
elements rather than dungeons and is intentionally
much more lighthearted in nature. My major was to
(hopefully) create an uncomplicated but entertaining
adventure getting a bit of help from the player's
imagination.

From the go, you get four characters representing
some archetype in your team. You will explore and
discover new areas, gather hints, complete tasks,
find treasures and then move onto new and more
exciting challenges. I tried not to put much emphasis
on hand-holding and, although there's a proper ending
and some over-arching plot, it's not heavy on narrative
and you are not required, for the most part, to
complete every single quest.

Much of the inspiration behind this project came
from the era of japanese home computers like
PC-88 or FM-7 so, as a personal challenge
and in order to make the game as unaccessible
as possible, I decided to use RPG Maker 95,
which is basically ANCIENT by today's standard
but represents very well the spirit I was aiming
for. This will probably put some people off and
test way to much the patience of some players but,
in many aspects, I worked on ease the frustration
that ccould originate from the clunkiness of the
engine as much as I was able to.

※ Game Characters ※

GLADIATOR

Weapon Style: Sword & Shield
Armor Type: Cloth, Leather, Chain
The <Gladiator> is an all-around adventurer able
to use many types of equipment. After reaching high
enough level, he will also learn <Enchanter> spells,
although at a slower rate.

BATTLER

Weapon Style: Axe
Armor Type: Any
As a veteran man-at-arms, the <Battler> excels at
melee damage and can also equip any type of weapon
or amor available. He can't, however, cast magic spells.

ENCHANTER

Weapon Style: Magic Wand
Armor Type: Cloth
The <Enchanter> specializes on casting devastating magic
spells. In exchange, his weapon and armor selection is
rather limited compared to other characters.

VICAR

Weapon Style: Mace
Armor Type: Cloth, Leather, Chain
Although he's able to use blunt weapons and can equip
many types of armor, the <Vicar> shines at assisting
the party with his healing and supportive magic spells.

※ Game Features ※

・Travel the Kingdom of Cirhena at your own leisure!

・Complete quests, battle monsters and find treasures
as you built your initial party of four characters.

・Two optional and not-so-secret allies to recruit
to your team.

・Step into dangerous mazes where unheard creatures
guard mystical secrets!

・Music score taken from TK.Projects'
https://soundcloud.com/tk-projects
"8bit Fantasy RPG Tracks".

・Average Play Time: 5 ~ 6 Hours

※ENGINE※

RPG MAKER 95© KADOKAWA CORPORATION

(日本語 - 自動翻訳)

「あなたとパーティーのメンバーがラインの町に到着した時、ちょうど日が昇ったところでした。

王国が直面している問題についての噂は聞いたことがあるだろう。冷酷な盗賊が道で旅人を襲い、恐ろしい怪物が村を荒らし、神の総統ラダオスが天の峰から行方不明になっているというのだ。

しかし、ラインはまだ多くの活動で賑わっているように見えました。

頭を回転させて、仲間をちらりと見て、みんなが待ち望んでいた大冒険が始まろうとしているのを知っていた......!」


※ ゲーム紹介 ※

GeaSagaは日本と西洋の影響を受けた伝統的なロールプレイングゲームです。私の過去のプロジェクトであるHeroic TaleやFleshと同じ設定を共有していますが、ダンジョンよりも世界構築の要素に焦点を当てており、意図的にもっと軽快なゲームになっています。私の主な目的は、プレイヤーの想像力の助けを借りて、シンプルでありながらも楽しいアドベンチャーを作ることでした。

最初から、あなたのチームには4人のキャラクターがいて、それぞれのアーキタイプを代表しています。新しいエリアを探索して発見し、ヒントを集め、タスクをこなし、財宝を見つけ、さらにエキサイティングなチャレンジに移っていきます。手を動かすことにあまり重点を置かないようにして、適切なエンディングや大筋のプロットはあるものの、物語性に重きを置いておらず、ほとんどの場合、すべてのクエストをクリアしなければならないということはありませんでした。

このプロジェクトの背後にある多くのインスピレーションは、PC-88やFM-7のような日本の家庭用コンピュータの時代から来ているので、個人的な挑戦として、そしてできるだけアクセスできないゲームを作るために、私はRPGメーカー95を使うことに決めました。これは、おそらく何人かの人を遠ざけ、何人かのプレイヤーの忍耐力を試すことになるでしょうが、多くの面で、エンジンのポンコツさに起因するフラストレーションを緩和することができました!これは、私ができる限りのことです。


※ゲームキャラクター※

GLADIATOR グラディエーター
武器スタイル:ソード&シールド
防具タイプ:布、革、チェーン

<Gladiator>は、多くの種類の装備品を使用できる万能な冒険者である。十分なレベルに達すると、ゆっくりとした速度ではありますが、<Enchanter>の呪文も習得するようになります。

BATTLER バトラー

武器スタイル:斧
防具タイプ:全ての防具

ベテランの武装兵として、<Battler>は近接ダメージに優れ、あらゆる種類の武器やアモールを装備することができる。ただし、魔法の呪文を唱えることはできない。

ENCHANTER エンチャント

武器スタイル:マジックワンド
防具タイプ:布

<Enchanter>は、壊滅的な魔法の呪文を唱えることに特化しています。
呪文の中では、以下のようになります。に比べて、武器と防具の選択はかなり限られています。その他のキャラクター

VICAR バイカー

武器スタイル:メイス
防具タイプ:布、革、チェーン

鈍器を使うことができ、多くの種類の防具を装備することができるが、<Vicar>はヒーリングとサポート魔法でパーティをサポートすることができる。

*****

※ゲーム機能※

・シーヘナ王国を自由に旅しよう!

・クエストをクリアして、モンスターと戦い、宝物を見つけて、4人のキャラクターで初期のパーティーを作りましょう。

・オプションの2人の味方をチームに加えることができます。

・謎の秘密に包まれた危険な迷路に足を踏み入れよう!

・TK.Projectsの楽譜
https://soundcloud.com/tk-projects
「8ビットファンタジーRPGトラック」。

・平均プレイ時間:5~6時間

※エンジン※

RPGツクール95©KADOKAWA CORPORATION

(日本語-自動翻訳)

[File name] GeaSaga.zip
[Current Version] 1.0.0
[Size] 106,420 KByte
[Runtime] なし
[OS] Win 95/98/2000/NT/ME/XP/VISTA 32bit/VISTA 64bit/7 32bit/8 32bit/8 64bit/10 32bit/10 64bit
[Characteristics]
[Content Rating] AGE 12+
[Registered] 2020-02-05
[File Updated] 2020-02-05
[Updated] 2020-04-09

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